Witaj!

Zamysłem przy powstaniu tego bloga było stworzenie kompendium o męskiej etykiecie ubioru. Będą tu opisywane zarówno podstawowe zasady, którymi należy się kierować przy tworzeniu klasycznej garderoby i spójnego wizerunku, jak i ciekawostki na temat męskiej elegancji czy anegdoty związane z historią mody męskiej. Zapraszam do lektury :)

Z powodów osobistych zawieszam prowadzenie bloga na jakiś czas...

5.10.09

Jak zawiązać krawat? Węzeł podwójny (double knot)

Niscy mężczyźni często muszą walczyć z krawatem, żeby nie był za długi po zawiązaniu węzła. Z myślą o nich został stworzony węzeł podwójny. Węzeł ten jest zwarty, elegancki, symetryczny, odpowiedni do kołnierzyków o dłuższych, cieńszych i węziej rozstawionych koniuszkach, a także do kołnierzyków przypinanych. Nadaje się na wszelkie okazje i do wszystkich typów twarzy. Jest węzłem samo rozwiązującym. Wiązanie jest bardzo podobne do wiązania "w czwórkę":



Rys.1
W prawą rękę weź węższą końcówkę krawata, w lewą- szerszą końcówkę. Przerzuć krawat na szyję. Skrzyżuj końcówki krawata tak, żeby węższa była pod spodem szerszej. Od tej pory węższa końcówka jest statystą, pracujesz szerszym końcem krawata. Węższą końcówkę staraj się utrzymać pionowo w jednej pozycji, szerszy koniec przełóż pod węższym i wyciągnij z Twojej lewej strony.
Rys.2
Następnie przełóż go na drugą stronę nad węzłem.
Rys.3
Potem szerszy koniec przełóż znowu pod węzłem na lewą stronę.
Rys.4
Przełóż szeroką końcówkę ponownie na swoją prawą stronę. Właśnie powstaje końcowa widoczna część węzła krawata.
Rys.5
Teraz włóż szeroką końcówkę od spodu pętli pod szyją i wyciągnij górą.
Rys.6
Przełóż szeroki koniec przez oba powstałe przed chwilą frontowe poziome pasy [oplecenia] węzła krawata.
Rys.7
Ostatni krok to i nadanie węzłowi ostatecznego kształtu przez ściągnięcie końcówki krawata w dół. Gotowe! :)

Istnieją dwa warianty tego węzła. Jeżeli węzeł został wykonany tak jak na rysunku powyżej, że widać oba oplecenia z przodu węzła, to taki węzeł nazywa się węzłem księcia Alberta [Prince Albert knot]. Jeżeli na koniec szeroki koniec krawata zostanie przełożony tylko przez pierwszy frontowy pas węzła, a drugi pas zostanie ukryty pod węzłem, to wtedy taki węzeł nazywamy węzłem Wiktoria [Victoria knot], który jest pełniejszą wersją węzła "w czwórkę". Tylne oplecenie zostaje ukryte za gotowym węzłem.

1 komentarz:

ShopperOne pisze...

Bardzo przyjemnie napisany blog tematyczny :) Ale, książe Albert dalej sprawia mi problemy...